Czy warto było brać udział w konferencji Marketing Progress 2015?

Marketing Progress - efektywny marketing a skuteczna sprzedaż

W dniach 28-29 maja we Wrocławiu odbyła się trzecia edycja konferencji Marketing Progress – efektywny marketing a skuteczna sprzedaż. Tematyka wystąpień skupiała się na wykorzystaniu nowych mediów w komunikacji marketingowej, zwiększaniu efektywności tejże komunikacji oraz pokrewnych tematach.

Do najciekawszych wykładów należała prelekcja Jacka Kotarbińskiego. Prezentacja zahaczała o etykę w marketingu – i bardzo dobrze! Gdyż ta współczesnym polskim marketerom staje się co raz bardziej obca. Wystąpienie Joanny Wrycza-Bekier to druga warta polecenia prezentacja – traktowała o znaczeniu użycia właściwego słownictwa w komunikatach marketingowych.

Pozostałe wystąpienia według mojej subiektywnej oceny nie należały do najciekawszych – włączając w to mocno promowane gwiazdy konferencji Iana Cleary’ego oraz Jarosława Kuźniara – dziennikarza i prezentera telewizji TVN oraz TVN24. Co gorsza kilka prezentacji było żenujących, a jedynym celem ich autorów była chyba tylko reklama własnych produktów lub zaliczenie wystąpienia aby zainkasować gażę.

Konkludując zabrakło szerszego spojrzenia na potrzeby współczesnego marketingu w pozostałych obszarach niż tylko komunikacja w social media. Organizator nie zawsze poradził sobie z realizacją dopuszczając do opóźnień, a specjalnie promowana na wydarzeniu aplikacja mobilna do obsługi konferencji nie działała – po zgłoszeniu tego organizatorowi nie przejął się tym zbytnio – no cóż szewc bez butów chodzi 🙂

P.S.
I jeszcze jedna rzecz – na stronie organizatora promującej wydarzenie dotyczące marketingu w social mediach /http://marketingprogress.pl/ trudno znaleźć jakiekolwiek narzędzie komunikacyjne social media …

Czy warto było brać udział w konferencji Marketing Progress 2015?